Hogyan lesz a személyes márka 4 összetevője harmóniában? Melyiken legyen a fókuszom adott pillanatban?
Többek között ezek a kérdések is felmerültek bennem, amikor László Móni Titkos hírnév. Személyes márkaépítés introvertáltként. című könyvét olvastam. Ez volt a negyedik, egyben a BookBar tavaszi évadának utolsó könyve. Sokat jelentett nekem, hogy a külföldi szerzők után, magyar szerző könyvére esett a szervezők – Németh Flóra és Szilágyi Gábor -választása, így a beszélgetéshez meghívott vendég, maga az alkotó, László Móni volt. Mindez egy inspiráló térben, a The Space Galériában.
Számomra a könyv egyik legizgalmasabb része a személyes márka összetevőinek felfedezése. A négy elem: a kompetencia, az ismertség, az elismertség és a kedvelhetőség. László Móni azt írja, hogy egyik sem fontosabb a másiknál, és nem függetlenek egymástól, hanem kölcsönhatásban állnak.
A kiinduló pont az, hogy érted a dolgod. Tudod, hogy miben vagy kompetens, milyen szakmai területnek vagy az ismerője, milyen tapasztalatok birtokában vagy. Itt visszautalnék az „Optimal” című könyvre, mert szerintem az a jó kompetencia alap, ha a „belső hangod” a belső iránytűd az, amely megmutatja, mi az életed értelme, mi a helyes irány. Móni kiemeli, hogy „Mások elismerését tudás és teljesítmény nélkül nem lehet megszerezni.”
Az alapok, a kompetencia mellett az ismertségre, az elismertségre és a kedveltségre is figyelnünk kell. Móni azt írja, hogy a személyes márka építése a saját erősségeid, értékeid meghatározásáról és megjelenítéséről, valamint másokra gyakorolt hatásának tudatosításáról szól. A személyes márkád megmutatja, miben vagy igazán jó, miért érdemes veled dolgozni. Egy „szelektív hírnév„.
Idézek a könyv 46. oldaláról. „A legtipikusabb és egyben leggyakoribb hiba, hogy a személyes márkaépítés célját félreértelmezve pusztán az ismertség növelésére kerül a hangsúly. természetesen lehetnek időszakok, amikor az egyensúly megbillen, ezért van jelentősége annak, hogy stratégiában, ne csak taktikában gondolkozzunk. A kérdés tehát az, hogy jelenleg hogy állsz. Melyik területen kell dolgoznod ahhoz, hogy meglegyen a kívánatos összhang?” Még az alapokat kell erősítened? „Vagy a kedvelhetőségeden, az ismertségeden vagy az elismertségeden lenne jó munkálkodnod?” Ahogy Móni írja, ehhez szükséged lesz némi önreflexióra. Az önvizsgálatot segíti, ha vetsz egy pillantást a személyes márka 4 alkotójának ábrájára. Merülj el az ábra szemlélésében, elemzésében. Én is ezt tettem/teszem 😊
Ha extra figyelmet szeretnél az önreflexióhoz, önvizsgálathoz, ajánlom a coaching szolgáltatásom.